Monday, August 2, 2010

EXPRESS CAMP'10


Salam...ari jumaat ptg- bas menuju ke Tunjuk Laut,Tanjung Leman,Mersing..saya salah seorg passenger bas itu...kenapa sy naik bas itu??sbb sy join EXPRESS..ape tu??itu ialah kem EXPlorasi REmaja Super..kenapa sy join??sbb saya adalah Muslim yg remaja..sape organized prgrm ni??organized by Kelab Hikmah..ape tu??ia ialah kelab di KTHO khas sbg medium utk mendekatkan diri insan kepada penciptaNya..maka,perjalanan selama 3 1/2 jam tamat..kami pun turun bas dan mengangkut barang2..lepas briefing,kami ada sesi ta'aruf(berkenalan) dgn peserta2..then,kami dirikan khemah same2...n sleep dgn bunyi deruan ombak laut yg sgt tenang..
Pada keesokan hari,ada 3 slot pengisian..n LDK..mlm nye ada Kembara Malam.. utk penghayatan jiwa,yang mana para peserta menutup mata dan di bawa ke suatu tmpat dan dipisahkan..then,mencari jalan pulang di kegelapan malam itu...hanya kepadaNya kami bertawakal.. pada hari ahad nya, ada kembara al-Quran..peserta dibahagikan kepada bbrpa kumpulan dan menyelesaikn misi yg diberikn dari 1 checkpoint ke checkpoint yg lain...
 
mase prgram ni sy berkenalan dgn adik2 n kwn2 sebaya n kakak2...maka,kami pun bergambar same2 as memory b4 bas bertolak..pak cik bas kami baik sbb dia tggu kami bergambar n dia berhenti d tol utk kami solat.. ms pegi sana,salah sorang psrta tercicir purse..pak cik itu baik sbb dia mencari purse itu dan menjumpainya....terima kasih pak cik..(*seharusnya nada upin ipin)
i like this pic bcoz i captured it.. beautiful moon..

ok,sekian sahaja coretan saya.. Maafkan saya wahai cikgu BM yg pernah ajar saya..karangan saya menjadi semakin teruk.. mungkin dah lama x baca Dewan Siswa,Didik dan Minda Pelajar macam ms dulu2..=)
ini lah kami..=) ukhwah fillah...

2 comments:

Anonymous said...

bestnya g camp...
nak g jugak

ilhami said...

mard..next year tukar kolej ea..
=) kat cni byk prgrm...>,<