Friday, February 17, 2012

The World Around Us

Salam…I want to share something. It has been a long time this things wandering in my minds.
Now, want to share with u all. Here, at my working place, I found out something…

Mungkin benda ni biasa je bg u all,tapi something yg agak menyayat hati bg saya. Erm,banyak situasi sebenarnye… Tapi salah satu nye mase hari pendaftaran pelajar baru form 1 and 4 awal bulan ni. Saya tolong AJK Semakan Borang. Means, tgk sume borang2 yang dah diisi diorang, pastikan sume cukup,tulis nama atas fail diorang. Then, ade la sy terbaca satu surat sumpah yang tertulis emak student ni dah tiada, hilang sejak student ni masih kecil. Surat tu bg menggantikan IC mak dia.. Syahdu jugak…

Ade juga yg tinggal dengan penjaga, means bukan family sendiri. Yang parents xde IC,ade passport, sbb from Indon,Filipin.. Ade juga yang divorced parent, so, agak banyak la kes2 yang mana mase sy blajar dulu, sy xfamiliar dengan situasi gini.. Tipu lah kalau saya kata xde orang sekeliling yang divorced, kawen >1, tapi… xramai la..boleh sebut satu2..sbb ingat..xsampai 10kes kot bagi org sekeliling,including saudara n jiran2..

Kalau time sekolah dulu pun jarang sangat dengar kes2 begini berlaku pada kawan2..alhamdulillah… Nak cari yang anak yatim pun xramai, boleh dikira.. pernah sekali,sy bawa budak p hospital. Xtau la plak dia nix de IC..dah form3 time tu.. bila tanya, katanya parents nye sedang tunggu ic..so,bila p hospital need to pay rm15 if xde ic. klu ade ic,caj rm1.. Ntah la..may b sbb masa dh b’ubah…atau pun adekah sbb saya berada d tempat yg berubah…atau pun saya baru peka..kuang2.. Apepun saya berasa amat bersyukur dengan segala nikmat kasih saying yang dikurniakan ALLAH kepada saya dan family.

No comments: